الثلاثاء، 26 فبراير 2008

صباح الخير

استيقظت كالعادة وقالت له صباح الخير فقال لها صباح النور واثناء مرمرها تامل فيها ورجع بذاكرته عشرون سنة وقال نعم هى من احببتها وتزوجتها لكن حدث كثيرا من التغيرات عليها وقام الى كل المرايا ينظر لنفسة وقال وانا ايضا تغيرت كثيرا ليس فقط الشعر الابيض الذى يغطى كثيرا من شعرى ولكن احس ايضا ان الشيب بدا يزحف على قلبى وهنا صرخ بصوت عالى على زوجتة تعالى انا عايز اتكلم معاكى فقالت ودة من امتى تعالى وانا كبرت ولالسة اوعى تكون عايز تجوزلاطبعا كفاية انتى علية خير اللهم اجعله خير استنى بس انا عارف انى انا مقصر معاكى من فترة قالت من سنين طب وبعدين قال تعالى نرجع عشرين سنة ونتعمل زى زمان انا هاجى من شغلى مش هاخروج كل يوم ومش هافضل على النت طول الليل وهاخروج معاكى زى زمان وناكل ايس كريم ونخش سينما وكمان على اقد ماقدر هساعدك مع الاولاد فرحت الزوجة كثيرا بهذا الكلام وسالت نفسها هل سيصدوق زوجى هذا المره فهو كل كام سنة يقول الكلام ده ويعمله شوية ويرجع تانى حتى لو عامل كده انا بردو هبقى مبسوطة علشان هنفتكر ايام زمان وهنخرج بره مشاكل الحياة اليومية ولو ساعات مهوا الواحد لازم يتعامل مع الدنيا وهو ساعة كدة وساعة كدة ولا ايه.................

ليست هناك تعليقات: